Vigtige informationer fra instruktør til kursist

Både FSFI's og DFR's sekretariat oversvømmes for tiden af henvendelser fra kursister, der har fået udstedt et bevis i en andens navn; meget ofte et familiemedlem.

Det er derfor vigtig, at du understreger overfor dine kursister, at de SKAL være sikre på, at de oplyser dig en mailadresse, der er unik for bevissystemet.
Hvis din kursist har taget andre førstehjælpsuddannelser tidligere; kan vedkommende naturligvis godt bruge den mail, der blev brugt ved et tidligere kursus. 

Samtidig skal du sikre sig, at kursisterne er oplyste om, hvordan de får fat på dig igen, så eventuelle henvendelser fra dine kursister ikke først går omkring både DFR og FSFI's sekretariat. 

Fejlen med beviserne sker fordi to kursister, der oprettes i DFR's bevissystem, benytter den samme mailadresse. Den først indtastede kursist er den, der har mailadressen som brugernavn i systemet.

Det vil sige, at selv om lillebror, ægtemanden eller den tidligere kollega har været på førstehjælpskursus i en helt anden organisation end FSFI og måske endda for et par år siden, kan den mailadresse, de i sin tid oplyste til udstedelse af førstehjælpsbevis, IKKE benyttes af andre kursister.

Det er instruktøren, der skal sikre, at kursisterne får det rigtige bevis, og at de kan komme i kontakt med udstederen af beviset efterfølgende.

Nogle instruktører uddeler et visitkort til kursisterne, andre sender selv en mail (med en hjemmelavet standardtekst) til deres kursister, når beviserne er oprettet.
Heri kan man også vælge at forklare, hvordan bevis-mailen kan ryge i spam etc. 

Hvis du har problemer med at slette det forkerte bevis, skal du naturligvis henvende dig til sek@fsfi.dk eller bevissupport@fsfi.dk

For en del medlemmer vil ovenstående heldigvis være "gamle nyheder", som de har hørt til hudløshed - her beklager vi naturligvis forstyrrelsen og håber, at du kan bære over.