Beviser udstedt i maj måned er nu faktureret.

Mandag den 18. juni fakturerede FSFI for de førstehjælpsbeviser, som medlemmerne har udstedt i løbet af maj måned.

Nedenfor gennemgås svaret på en række ofte stillede spørgsmål vedrørende faktureringen af beviserne:

  • Beviser der er oprettet i perioden 1. maj til og med 31. maj vil fremgå af regningen. Hvornår kurset er afholdt eller indtastet i DFR's bevissystem har ingen betydning for fakturereringen. Det tidspunkt, hvor der er trykket på knappen "opret bevis" er bestemmende for faktureringen. Har du i løbet af maj efterudstedt et bevis vil dette også fremgå af regningen, selv om kurset er afholdt tidligere.

  • Af fakturaen vil det fremgå, hvilke kurser (afholdelsesdato og bevisudstedelsesdato) beviserne er udstedt i forbindelse med. Antallet af beviser fremgår også for det enkelte kursus.

  • Dateringen er forskellig fra den, vi typisk benytter i Danmark. På fakturaen kommer måneden først: måned/dag/år.

  • Ændringer som du indtaster i din instruktørprofil her på FSFI's hjemmeside aktiveres/medtages først i udsendelsen af den NÆSTE faktura fra os.

  • Er der ændringer i dine betalingsforhold eller andre kontaktoplysninger, bedes du selv logge på og registrere dem på profilen.

  • FSFI fakturerer typisk for førstehjælpsbeviser mellem den 15. og den 20. i hver måned. Beviserne på fakturaen vil være udstedt den foregående måned. (Ferier og lignende kan bevirke, at vi slår to måneder sammen på en faktura)

  • mails vedhæftet fakturaer er sendt fra  FSFI mailrobot web@fsfi.dk

  • Har du tilmeldt et betalingskort til vores abonnementsordning, vil du automatisk modtage en kvittering for det beløb, vi trækker automatisk. 
    Læs mere i denne ældre nyhed, om hvorledes du tilmelder dig
    Vi trækker først beløbet fra dit tilmeldte kort en uge efter udsendelse af fakturaer; i overensstemmelse med betalingsfristen.

  • Er du ikke tilmeldt abonnementsordningen (eller betaler med EAN) betales der fra gang til gang med betalingskort.
    Regningen vil være vedhæftet den mail, du modtager på faktureringsdagen (i dette tilfælde mandag d. 18.6.), og den vil ligge som et "aktivt link" der kan betales direkte på din profil eller via det aktive link, der er flettet ind i teksten i faktureringsmailen. Så snart den er betalt (med betalingskort), er den ikke længere aktiv.

  • Betaler din arbejdsplads med EAN, kan du ikke se fakturaen på profilen. Den sendes direkte til det EAN-nummer, du har indtastet. Hvis der er problemer med betalingen hører du fra os.

  • Hvis en indtastet arbejdsgiver af en eller anden grund ikke betaler regningen, er det stadig dit ansvar at den betales, da medlemskabet er dit personligt, og det følger med dig hvis du skifter arbejdsplads.

  • Fakturaen og eventuelle rykkere sendes altid cc til medlemmet, uanset at der er indtastet en arbejdsgiver som betaler.

  • Ved udsendelse af rykker nummer 2 lukkes instruktørens adgang til DFR's bevissystem og der pålægges et gebyr.

  • Ekspeditionstiden på genåbning af lukket adgang til bevissystemet varierer. Det vil i de tilfælde hvor adgangen er blevet lukket, være en fordel af sende en mail til sekretariatet, om at du nu har betalt både rykker og gebyr. (Gebyr kan kun betales ved bankoverførsel)

  • Det er desværre ikke muligt for os at dele regningen for en instruktør op i flere forskellige betalere.

  • Diverse spørgsmål vedrørende faktureringen rettes til sek@fsfi.dk - husk venligst at oplyse FSFI-medlemsnummer samt fakturanummer ved spørgsmål til fakturaer.

Du kan læse FSFI's retningslinjer for fakturering af førstehjælpsbeviser under Vedtægter og Procedurer.